zaterdag 23 maart 2024

10 tips voor leuke eerste zinnen

Je weet waar je over wilt schrijven maar die eerste zinnen. Hoe dan? Doe een "rondje andermans posts" en leg de eerste zinnen van andere bloggers onder een vergrootglas om te bestuderen. Welke eerste zinnen trekken jou zonder moeite een blog in? 

10 tips om je blogpost te beginnen
Onder het plaatje deel ik 10 tips, die ik verzamelde door een "rondje andermans posts". 


10 tips voor leuke eerste zinnen
  1. Begin met een grappig plaatje
  2. Stel een prikkelende vraag.
  3. Deel een persoonlijke anekdote
  4. Gebruik een krachtige quote
  5. Begin met: stel je voor dat...
  6. Begin met een vraag van een lezer
  7. Begin met een raadsel (geef wel het antwoord in de blog)
  8. Begin met een flashback
  9. Gebruik een krachtige, actieve stem
  10. Houd het kort en simpel
😀 Vond je deze post leuk, deel dan de eerste twee zinnen van je laatste blog in een commentaartje hieronder (zonder het te veranderen, haha).

Ik doe mee met de Huisvlijt Linkparty

3 opmerkingen:

  1. Mooie tips voor hen die er moeite mee hebben om een blogpost mee aan te vangen. Zelf schrijf ik wat als eerste in mijn gedachten komt. Geen moeite ermee dus. Wens je fijne nieuwe lenteweek hierbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tips! Ik vind het best lastig om een blog te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook! Soms schrijf ik de blogpost en pas het beginnetjes dan later een beetje aan

      Verwijderen