dinsdag 5 maart 2024

5 signalen dat je blog saai is

Hoe ontdek je dat je blog saai is als niemand het tegen je durft te zeggen? Ik deel 5 signalen.


5 signalen dat je blog aan de saaie kant is

  1. Geen reacties: Het ontbreken van reacties op je blogposts kan een teken zijn dat je publiek je tekst niet zo leuk vindt.
  2. Gebrek aan Sociale Media interactie: Je blogposts  krijgen op sociale media geen aandacht. Er wordt niet doorgeklikt.
  3. Geen inhoudelijke reacties: Als je alleen maar nietzeggende reacties krijg zoals: "bedankt, mooie blog." 
  4. Te grote lappen tekst: Het zal wel aan mij liggen maar lappen tekst zonder tussenkopjes en plaatjes vind ik saai.
  5. Je blogtitels zijn saai Daar worstel ik zelf mee. Pakken ze de aandacht, zorgen ze ervoor dat de lezer door wil lezen. 

Bonustip tegen saaiheid

Lees je blogpost hardop voor,  neem het op met je telefoon en luister het terug: zo ontdek ik veel saaiheid in mijn blog 😊

6 opmerkingen:

  1. Nuttige tips Aritha, dank je wel. Zelf denk ik ook wel dat mensen wel lezen, maar niet meer de moeite nemen om te reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...omdat alles zo vlug-vlug moet allemaal? Ja, is wel zo.

      Verwijderen
  2. Heb er zelf niet zo een last van dat ik geen mooie reacties ontvangt op mijn 2 blogs.Beiden worden gelezen en bezocht en zelfs ook gedeeld. Niet alles kan een mens raken zeg ik altijd. Maar je schreef mooie tips.

    BeantwoordenVerwijderen