woensdag 29 maart 2023

7 ideeën om over te bloggen in de midlife periode

Als je ouder wordt, veranderen niet alleen je lichaam en geest, maar ook je interesses en perspectief op het leven. Ik ben 55 en merk dat ik nu andere onderwerpen kies om over te schrijven dan toen ik jonger was. 

📝👩‍💻👴👵📚🖋️


Ouder worden? Een uitdaging! Maar het brengt ook nieuwe mogelijkheden en verfrissende inzichten met zich mee. In deze blogpost deel ik een paar van mijn favoriete onderwerpen waar ik nog over zou willen schrijven. Ik hoop dat ik je inspireer.

7  ideeën om over te bloggen in de midlife periode 
  1. Lolalaten? Hoe dan?: Schrijf een paar berichten over je eigen ervaringen met het loslaten van negatieve gewoonten, mensen of gedachten ( en hoe de deur opende naar meer rust in je leven). Misschien kun je wat tips delen vanuit jouw ervaring of vertellen hoever jij in je eigen proces bent. 
  2. Een nieuwe richting inslaan: Schrijf  iets over hoe je zelf een nieuwe richting in je leven hebt gekozen. Je kunt ook inspirerende verhalen delen van andere vrouwen (of mannen) in de midlife die ook een nieuwe weg zijn ingeslagen en waarom het je hielp of hoe het je een nieuw inzicht gaf ergens op.
  3. Vriendschap: Schrijf waarom vriendschap belangrijk voor je is. Of vertel jou eerlijke verhaal over over het missen van goede vriendschappen (iets over blauwe schermen) en geef tips over hoe je nieuwe vriendschappen kunt aangaan of bestaande vriendschappen kunt onderhouden. Of maak een serie, waarin je lezers je volgen op jouw reis naar het zoeken van echte vriendschap.
  4. Lief zijn voor jezelf: Maak ruimte voor zelfzorg en schrijf over jouw proces. Hoe zorg je goed voor jezelf als je lichaam zo aan het veranderen is. Geef praktische tips over hoe zowel mannen als vrouwen in de midlife liever voor zichzelf kunnen zijn. 
  5. Oude interesses (her)ontdekken: schrijf over jij je passies en interesses herontdekte. Deel jouw verhaal en geef praktische tips. Ik hield bijvoorbeeld als kind van de natuur en heb die passie teruggevonden toen mijn moeder stierf. 50 was ik.
  6. Dat je kwetsbaarheid er mag zijn: Schrijf een blog over hoe kwetsbaarheid kan bijdragen aan mooie verbindingen en hoe je je eigen kwetsbaarheid kunt omarmen. Hoe deed je dat? Wat was je pad hierin? Je kunt natuurlijk mooie humor gebruiken.
  7. Geen perfectionisme meer: Schrijf een bericht over hoe perfectionisme bijdroeg aan stress toen je jonger was en hoe je daar nog steeds af en toe last van hebt. Of leg uit welke les je leerde in het omgaan met de imperfectie in het leven. Enne... niet belerend worden? Wees authentiek.

3 bonus tips 👴👵
  • Hoe om te gaan met die ene vriend(in) die altijd foto's van haar kleinkinderen laat zien? 
  • De uitdagingen van het opvoeden van tieners terwijl je zelf ook in de overgang zit
  • Mildlife-moed: het blauwe scherm overwinnen en echt gaan leven.

Deel gewoon een stukje van je verhaal 🤗

4 opmerkingen: