woensdag 5 april 2023

De kracht van één: waarom je maar beter bij één idee per blog kunt blijven!

Voorkom een chaotische bende en vermoeiende lezers: houd het bij één idee, een gedachte, één onderwerp per blogpost

Houd het bij één idee, een gedachte, één onderwerp per blogpost #blogtip

Waarom?
  • Als je te veel ideeën in één blog verwerkt, wordt het net als een kast vol kleren die je er ingesmeten hebt. Een chaotische bende waar je niet vindt wat je zoekt!
  • Het is alsof er iemand aan het woord is, die onophoudelijk blijft doorpraten over alles en nog wat zonder adem te halen: 
  • Zo'n blogpost is vermoeiend (de lezer kan bijna niet meer volgen wat er gezegd wordt).


Eén idee, één gedachte, één onderwerp per blog: de sleutel tot een duidelijke en leesbare post! 🧐

💭 Hoe denk jij hierover. Laat het me weten in een reacties!

6 opmerkingen:

  1. Yes, I think so too. One topic, one post. Even if it's short. Doesn't matter.
    ~ Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mee eens, maar een te korte post vind ik ook maar niets, al is het wel makkelijk. Het beste vind ik een uitgebreide post over één onderwerp waar gaandeweg deuren voorbij wordt gelopen die subtiel op een kier staan alsof het een uitnodiging is voor een ander avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Jaaa, ik begrijp wat je bedoelt, soms is het fijn om een uitgebreide post te lezen waarin de schrijver je meeneemt op een avontuur. Heb je misschien een voorbeeld van zo'n post die je in gedachten hebt? Ik vind dan wel dat er een vervolg-iets moet komen, op die uitnodiging voor een ander avontuur.

      Verwijderen
  3. Dit heb ik echt moeten leren. De eerste jaren dat ik blogjes schreef waren het vaak te veel onderwerpen bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heleen, sorry dat ik nu pas reageer. Ik dus ook. Maar het werkt nu wel fijner, als ik bij één onderwerp blijf. Soms heb ik het niet eens door en dan zie ik pas aan het eind dat het weer veel te breed is geworden.

      Verwijderen