dinsdag 30 mei 2023

4 leuke blogtips om perfectie af te leren

Ken je dat gevoel dat je supergoed wilt bloggen, maar dat de drang naar perfectie je eigenlijk alleen maar tegenhoudt? Nou, ik heb 4 leuke tips verzameld om perfectie af te leren


4 leuke blogtips om perfectie af te leren
  1. Laat jezelf toe om af en toe te struikelen over je woorden of een grappige typefout te maken. Het maakt je echter en het laat zien dat je niet bang bent om een beetje te blunderen. Dus als je een keer "geit" typt in plaats van "geld", nou ja, wat maakt dat nou het uit?
  2. Laat je lezers zien dat je blog altijd een beetje "under construction" is. Niet bang zijn om je imperfecties te laten zien: het maakt je blog menselijk. Blijf experimenteren en jezelf verbeteren, en geniet gewoon van het hele blogproces. Werd Rome op één dag gebouwd? Nee. Jouw blog ook niet.
  3. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de perfectste blogger in het land?" Het klinkt misschien gek maar dit vind ik zelf de leukste tip: voor de spiegel gaan staan en jezelf  als blogger deze vraag te stellen. Daarmee herinner je jezelf er aan dat perfectie een illusie is en dat het belangrijk is om jezelf te accepteren zoals je bent en te schrijven met de blogstem die je gekregen heb. Die is namelijk uniek.
  4. Gebruik ook eens "leuke ironie" om serieuze onderwerpen wat lichter te maken. Mix het een beetje door elkaar dan blijven je lezers vast terugkomen.

Voorbeeldje (leuke ironie)


Als thuisblijfmoeder ben ik de baas van een mega chaotische bende thuis, waar mijn to-dolijst langer is dan een hele playlist van kinderliedjes. Ik balanceer met luiers, speelgoed en de never-ending speurtocht naar verloren sokken. Mijn koffie wordt altijd koud, maar mijn liefde voor mijn kleine chaosmakers houtd me van binnen lekker warm! ☕️❤️ #thuisblijfmoeder #chaos #liefde

Bloggen moet leuk blijven
Dus, of je nu blogt voor jezelf of voor een bedrijf onthoud dat totale perfectie niet haalbaar is (en je blog heel saai maakt).Voeg een beetje humor toe, omarm je imperfecties en geniet van wat je doet. Bloggen moet leuk blijven.
  1. 🌟 Wat is het grappigste blogblundermoment dat je ooit hebt meegemaakt? 
  2. 🌸 Welke emoji omschrijft het beste jouw gevoel over wanneer je een perfecte blogpost probeert te schrijven, maar uiteindelijk beseft dat perfectie niet haalbaar is? 

4 opmerkingen:

  1. Haha, leuke tips. Nou ik ben niet zo perfectionistisch hoor. De inhoud moet wel goed zijn, vind ik. Blunders? Hmm, ik kan zo gauw niks bedenken. Bloggen moet idd wel leuk blijven en geen 'moeten' worden (dat is één van de redenen dat ik niet op een vaste dag blog, ik zie wel).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zulke tips! Want daarmee blijft het bloggen leuk. Ik denk dat het ook wel een beetje aan ons karakter ligt, dat we het perfect willen doen. Mijn echtgenoot vraagt ook wel eens waarom ik er zo lang over doe om een mailtje of whappje te schrijven. Een elfde keer overlezen dus... Niet nodig! Ga ermee aan de slag Aritha. Om ietsie pietsie minder perfectionistisch te zijn... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij bloggen moet je soms inderdaad ook gewoon 'springen'! Anders blijf je hangen in een verlangen naar perfectie. In een podcast over bloggen noemden ze dat 'analysis paralysis'.

    Soms moet je maar gewoon op 'publish' klikken : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks a lot for your phrases. You knows the work for to build a blog.

    Greetings from Mallorca.

    BeantwoordenVerwijderen