zaterdag 8 juli 2023

3 redenen om je blog met rust te laten tijdens de vakantie

In Midden Nederland is gisteren eindelijk de zomervakantie begonnen, en dat betekent niet alleen een welverdiende break voor de kinderen, maar ook voor veel volwassenen. Dus, bloggen tijdens deze periode? Daar mag je best even over nadenken. Wil je blijven bloggen of kies je voor een pauze? 


3 redenen om je blog even met rust te laten tijdens de vakantieperiode:
  1. 💆‍♀️ Ontspan en geniet: Vakanties zijn er om te ontspannen en tot rust te komen. Door je blog even met rust te laten, geef je jezelf de tijd en ruimte om echt te genieten van je vakantie zonder je zorgen te maken over het creëren van nieuwe content. Neem de tijd om te ontspannen, jezelf te verwennen en nieuwe energie op te doen.
  2. 🌍 Verminderde activiteit: Tijdens de vakantieperiode zijn veel mensen vaak minder actief online en richten ze zich op hun eigen vakantie. Dit betekent dat er mogelijk minder lezers en betrokkenheid op je blog zullen zijn. Door je blog even met rust te laten, voorkom je dat je waardevolle inhoud publiceert waar mogelijk minder mensen van zullen genieten. Gebruik deze tijd om je voor te bereiden op een frisse start na de vakantie.
  3. 📝 Reflectie en nieuwe ideeën: De vakantieperiode biedt de perfecte gelegenheid om even stil te staan bij je blog en je doelen te evalueren. Reflecteer op je prestaties, verzamel feedback van je lezers en overweeg eventuele aanpassingen aan je manier van bloggen. Geef jezelf de ruimte om nieuwe ideeën op te doen en kom terug met vernieuwde passie en inspiratie.
PS: En natuurlijk mag je doorgaan in de vakantie. Leuk juist, dan heb ik wat te lezen! 🌞💖 

2 opmerkingen:

  1. Ja nee... nu stop ik toch ook maar! Haha! Nee hoor, het is voor mij heerlijk, hoort helemaal bij vakantie vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn vakantie al achter de rug, Aritha. Maar anderen beginnen inderdaad nu juist! Was de afgelopen tijd al rustig met bloggen. En heb er eigenlijk ook niet zoveel tijd en energie voor op het moment. Maar..., minder blogs, betekent ook dat ik het wat beter bij zal kunnen houden... En dat is fijn! En geeft mij wellicht ook wat meer energie en tijd om zelf wel met schrijven bezig te zijn. Eventueel een blog te posten. Maar eerst mijn project afmaken en daarna bedenken hoe ik verder ga met mijn blogs.

    BeantwoordenVerwijderen