dinsdag 27 februari 2024

7 Tips voor Leuke Blogreacties

Ik heb er al een vorig jaar ook over geschreven, maar vandaag wil ik er een vervolgblog op schrijven en ja... stiekem ook voor mezelf. Hoe reageer je op een leuke manier op iemands blog? 

7 Tips voor Leuke Blogreacties

7 tips om op een blog te reageren

  1. Je hoeft niet super formeel te zijn of moeilijke woorden te gebruiken. Gewoon zeggen wat je denkt of voelt over het onderwerp van de blog
  2.  Als je het niet eens bent met iemand zou je kunnen beginnen met een compliment over de schrijfstijl of de  foto's. Daarna kan je zeggen dat je anders over het genoemde onderwerp denkt zonder "aanvallerig" over te komen.
  3. Het toevoegen van iemands naam aan je reactie maakt het persoonlijker en leuker. Ik vind het zelf altijd leuk als mensen mijn naam noemen, vooral omdat ik een moeilijke naam heb om te schrijven.
  4. Gebruik geen CAPSLOCK of te veel uitroeptekens!!!  Als je iets echt belangrijk vindt, kun je dat gewoon schrijven
  5. Voeg emoji's toe aan je reacties om je gevoel te laten zien... eh niet te veel natuurlijk 😊👍
  6. Vertel precies wat je goed vond aan de blog. Zo laat je zien dat je echt hebt gelezen. Zeg bijvoorbeeld: "Je tips over [onderwerp] waren superhandig omdat..."
  7. Als je je echte (blog)naam gebruikt, komt je reactie betrouwbaarder over. 

Bonustip
Als je alleen anoniem kunt reageren vanwege technische problemen, voeg dan gewoon je naam toe aan je reactie. Sluit bijvoorbeeld af met "Groetjes van [jouw naam]" voor toch een extra een persoonlijk tintje.

PS  Het plaatje is dit keer uitgekozen door mijn zoon

Ik doe mee met de Linkparty van Nicole

5 opmerkingen:

  1. Leuke blog Aritha en bedankt voor de tips! Ik vind het zelf niet fijn als mensen anoniem reageren en niet eens de moeite nemen om een voornaam te vermelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je plaatjes altijd zo leuk, kun je me appen waar je die vindt? Ze maken je blog echt leuk! Als ik eens geen foto's heb of over een bepaald onderwerp zou willen bloggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips, Aritha. Reacties zonder op de inhoud te reageren komen bij mij ook niet prettig over. Liever geef ik een goede inhoudelijke reactie, met eventueel de naam erbij van de blogger waar ik op reageer. Daarom kosten reacties bij mij vrij veel tijd. Omdat ik er goed over na wil denken en de ander wil laten voelen dat ik de blog en de energie die erin is gestoken, waardeer.

    BeantwoordenVerwijderen