woensdag 12 april 2023

Bloggen met weinig energie: 2 tips

Bloggen als je moe bent? Geen energie na een lange dag werken? Chronisch ziek?  Ik deel 2 tips die je kunnen helpen om toch te blijven bloggen.


  1. Maak een plan: Stel een week- of maandschema op voor wanneer je gaat bloggen en wat je gaat schrijven. Dit kan je helpen om gefocust te blijven en te voorkomen dat je energie verspilt aan het beslissen wat je gaat schrijven.
  2. Schrijf in kleine stappen: Je hoeft niet alles in één keer te schrijven. Begin met kleine stukjes en neem regelmatig pauzes om jezelf op te laden.
Zorg goed voor jezelf en geef jezelf de tijd en ruimte die je nodig hebt om op te laden.

🎧 Ilona van Bijbeltijd: zet een koptelefoon met je favoriete muziek op 😄 dit werkt voor mij zeer inspirerend!

Bonustip
Als je merkt dat je echt te moe bent om te bloggen, overweeg dan om er open over te communiceren met je lezers. Schrijf een korte update waarin je uitlegt dat je wat rust neemt en binnenkort weer terug zult zijn. Je lezers zullen begrip hebben voor je situatie.

3 opmerkingen:

  1. De afgelopen weken ook weinig tijd en energie gehad. Een keertje gewoon grasduinen in 'oude' schrijfsels wil mij wel helpen. Dan hoef ik niet alles op dit moment te bedenken... En? 'Gewoon' accepteren dat het even is zoals het is. Dat het niet moet, maar mag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvonne, bedankt voor je reactie. Goede tip ook. Wat zijn enkele van je favoriete 'oude' schrijfsels waar je graag naar terugkeert?

      Verwijderen
    2. Oude schrijfsels zijn voor mij aantekeningen die ik meestal gemaakt heb op mijn telefoon op mijn kladblok. Naar dat kladblok grijp ik dan terug. En de aantekeningen die mij op dat moment het meest aanstaan en het minst energie kosten kies ik dan uit. Als ik helemaal geen energie heb, blader ik door mijn 'oude' gedichten. Diegene die mij dan raken, kies ik uit om in een blog te zetten. Eventueel corrigeer en/of verbeter ik hem.

      Verwijderen